Увођењем дигитализације грађани до лакшег остваривања права
„Обавеза Републике Србије јесте да својим грађанима обезбеди остварење свих права која им по закону припадају, што ће се увођењем система социјална карта, на много бржи, ефикаснији и транспарентнији начин омогућити сваком држављанину наше земље“, поручио је министар за рад, запошљавање, борачка и социјална питања Зоран Ђорђевић говорећи на панел дискусији министара „Е-услуге по мери грађана“ у оквиру конференције подацима и еУправи „Искра за будућност“ коју је отворила Председница Владе Републике Србије Ана Брнабић.
Министар Ђорђевић истакао је да се, када је у питању увођење система социјалних карата, тренутно спроводи друга фаза, која подразумева израду закона о социјалним картама.
„Сврха увођења система социјална карта јесте да сви подаци грађана буду на једном месту, и да се на много бржи начин утврди која су то права која по закону припадају сваком од њих. Такође, овим системом спречиће се сваки вид злоупотребе, а и држава ће, комплетним увидом моћи да реагује и омогући нека нова права, али да иста предложи и локалним самоуправама“, навео је Ђорђевић.
Министар је подсетио да је ресорно Министарство прва државна институција која је свој сервис и апликације преместила у јединствен Дата центар и сву документацију објединило на једном месту. Навео је да је Србија, када је у питању дигитализација и пружања Е-услуга, направила велики помак за кратко време и то све захваљујући подршци председника Александра Вучића и невероватној храбрости председнице Владе Ане Брнабић, која је смело увела нашу земљу у овај, нимало лак и веома комплексан процес, а све у циљу пружања још боље услуге нашим грађанима.
Ђорђевић је навео да Влада Србије поред обезбеђивања бољег материјалног положаја грађана, активно ради на пружању услуга на највишем могућем нивоу, што у многим сегментима утиче на бољи квалитет сваког држављана наше земље. Како је навео, један од пројеката којим грађани на много лакши начин остварују своја права, а који спроводе Влада Србије, ресорно министарство и Канцеларија за ИТ јесте „Бебо добро дошла на свет“ и оквиру њега систем „Е-беба 1“ и „Е – беба 2“.
„Овај систем уклања све административне потешкоће које су до сада постојале и скраћује време које су наши грађани морали да проведу на шалтерима. Поред пријаве рођења детета, родитељи на лакши начин могу да подносе и пријаве за остваривање родитељског додатка, што је од великог значаја“, рекао је министар.