Aa

Aa

Министарство урадило све у складу са законом, када је у питању проблем запослених у предузећу Космос

Министарство урадило све у складу са законом, када је у питању проблем запослених у предузећу Космос

Министарство урадило све у складу са законом, када је у питању проблем запослених у предузећу Космос

Читај ми

Поводом информација да запосленима код послодавца „Космос“ ДОО, са седиштем у Београду, који припада групи предузећа за професионалну рехабилитацију и запошљавање особа са инвалидитетом, нису исплаћене зараде, као и пласирања неистина да је Министарство за рад, запошљавање, борачка и социјална питања одговорно за то, обавештавамо јавност о следећим чињеницама:

 

Инспектори рада Одељења инспекције рада у Граду Београду су још прошле година, тачније дана 27.08.2019. године код овог послодавца извршили ванредне инспекцијске надзоре у области радних односа и безбедности и здравља на раду те да је записником наложено следеће:

 

Послодавцу је наложено да инспектору рада достави на увид обрачуне зарада за месец октобар, новембар и децембар 2018. године и јануар, фебруар, март, април, мај  и јуни 2019. године, а што је послодавац и учинио дана 04.09.2019. године, а инспектор рада је поднео захтев за покретање прекршајног поступка против послодавца због неисплате зарада.

 

Када је у питању област безбедности и здравља на раду, инспектор рада је утврдио неправилности и донео решење, којим је послодавцу наложио  да ангажује правно лице са лиценцом ради спровођења периодичног прегледа и провере опреме за рад и изврши испитивање услова радне околине у складу са чланом 3. и чланом 21.Правилника о поступку прегледа и провере опреме за рад и испитивања услова радне околине. 

 

Послодавац је поступио по решењу и дана 26.09.2019. године обавестио инспектора рада да је отклонио неправилности, а након контролног инспекцијског надзора утврђено је да је послодавац у потпуности поступио по налозима из решења и отклонио утврђене  неправилности.

 

Да подсетимо, ради очувања статуса предузећа која су била у поступку реструктурирања, односно која су се суочавала са тешкоћама у пословању, 2015. године Влада је предузећима за професионалну рехабилитацију и запошљавање особа са инвалидитетом препоручила да у складу са прописима о стечају, израде унапред припремљен план реорганизације, који се израђује се у тренутку када још увек постоји довољан ниво пословне активности, a у циљу повољнијег намирења поверилаца и ако постоје економско оправдани услови за наставак дужниковог пословања.

 

Предузеће се од 27. марта 2017. године налази у процесу реализације УППР-а и за његово спровођење надлежни су органи управљања у Предузећу. На органима управљања је да реализују пословне активности у обиму и мери којима би се обезбедили текућа ликвидност и измирење обавеза по УППР-у, а самим тим и опстанак привредног друштва. 

 

Током спровођења УППР-а уследило је одступање од динамике у отплати дуга према повериоцима што је довело до блокаде пословних рачуна, за шта су одговорни Скупштина и директор Предузећа, а не Министарство, које се залаже да се поштују права радника и да се све ради по закону.

 

Напомињемо да је ресорно министарство урадило све у оквиру својих надлежности, а да надзор над УППР-ом и радом привредног друштва чини Министарство привреде.

 

Министарство за рад, запошљавање, борачка и социјална питања, у складу са својим надлежностима и законским могућностима, пружа пуну подршку предузећима за професионалну рехабилитацију и запошљавање особа са инвалидитетом и континуирано поступа по свим поднетим и комплетираним захтевима за исплату субвенција зарада за особе са инвалидитетом.

 

У 2018. години овом предузећу су исплаћена средства у износу од 30.092.821,52 динара за субвенције зарада за запослене особе са инвалидитетом и за рефундацију трошкова купљеног и плаћеног репроматеријала. 

 

У 2019. години предузећу су, у складу са законским могућностима, исплаћена средства у укупном износу од 10.406.606,43 динара. 

 

Министарство за рад, запошљавање, борачка и социјална питања наставиће и у наредном периоду да, у складу са законским могућностима и расположивим средствима, предузима мере и активности из своје надлежности у циљу пружања подршке предузећима за професионалну рехабилитацију и запошљавање особа са инвалидитетом. 

 

Такође, напомињемо да остајемо отворени да одговоримо и заштитнику грађана који је покренуо поступак законитости и правилности рада Министарства поводом информације да се новембра 2018. године, како стоји у званичном саопштењу Омбудсмана, запосленима у предузећу „Космос“, које у највећим броју чине особе са инвалидитетом, не исплаћују зараде, јер је приоритет рада овог Министарства обезбеђивање свих права радника и особа са инвалидитетом , као и поштовање закона. 

 

„Наш председник Александар Вучић, када је ступио на чело Владе Србије, ставио је до знања да се закони морају поштовати. По доласку на чело државе, његов став се није променио, приоритет државе је поштовање закона и грађанских и радничких права без давања привилегија било коме. И у овом случају инсистираћемо да се обезбеди оно што радницима припада, а они који су прекршили закон, да за своје поступке и одговарају“, закључио је Ђорђевић.